Koncepcja pracy szkoły |
Koncepcja pracy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bachowicach na lata 2015 – 2020
Koncepcja pracy placówki została opracowana w oparciu o: - Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm., nr 97, poz. 674 z późn. zm. ), - Statut ZSP w Bachowicach, - Program wychowawczy ZSP w Bachowicach, - Program profilaktyki ZSP w Bachowicach.
Misja Zespołu Szkolno-Przedszkolnego „Uczymy mądrze, wychowujemy w prawdzie, kształcimy poszanowanie dla drugiego człowieka, historii, tradycji.”
Wizja Zespołu Szkolno-Przedszkolnego W naszej placówce dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest człowiekiem społeczności ludzkiej. Uczymy tolerancji, patriotyzmu, odpowiedzialności. Kreujemy postawy oparte na wartościach.
Wychowanek przedszkola - potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, - wykazuje motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego i rozwijania własnych zainteresowań, - posiada umiejętność koncentracji, współpracy w grupie, zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób, - posiada podstawową wiedzę o świecie, - jest samodzielny, aktywny, kreatywny, obowiązkowy, podejmuje prace na rzecz grupy i przedszkola, - umie cieszyć się z własnych osiągnięć, - przestrzega i zna: zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną, - rozumie potrzebę szanowania przyrody i środowiska, - czuje się Polakiem i Europejczykiem, zna symbole narodowe.
Model Absolwenta Szkoły Podstawowej im. Ks. Franciszka Gołby w Bachowicach - wykazuje się samodzielnością i jest aktywny, - lubi i chce się uczyć, - stara się poszerzać swoje wiadomości korzystając z różnych źródeł, - umie podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje, rozwiązywać problemy, dokonywać samooceny, współdziałać w grupie, - zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować, - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, - prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy innych, jest dobrym organizatorem, - odróżnia dobro od zła, - cechuje go uczciwość i prawdomówność, - zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje, symbole narodowe, regionalne i wie jak się wobec nich zachować, - jest wrażliwy na potrzeby innych, tolerancyjny i respektuje prawa innych.
Sylwetka Absolwenta Gimnazjum
- podejmuje decyzje, potrafi przewidzieć ich skutki, jest w stanie ponieść konsekwencje swych działań, - w swoim postępowaniu kieruje się szacunkiem do drugiego człowieka, - jest odpowiedzialny za innych, - krytycznie ocenia swoje możliwości, odkrywa i rozwija swoje zainteresowania, jest twórczy i zdolny do myślenia refleksyjnego, - jest aktywny w działaniu na rzecz środowiska, czuje się odpowiedzialny zarówno za środowisko społeczne jak i przyrodnicze, - doskonale współpracuje w grupie, kontaktuje się z innymi, również w języku obcym, - ma określony cel, jest świadom swoich wyborów, - jest solidny, kreatywny i odpowiedzialny, - radzi sobie w różnych sytuacjach, jest samodzielny w myśleniu i działaniu, odpowiedzialny za własne wyniki w nauce.
Cele strategiczne I. Podniesienie jakości pracy w zakresie efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej w całej placówce. II. Nieustanne doskonalenie wszystkich procesów zachodzących w placówce. III. Placówka jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. IV. Podejmuje się nowe rozwiązania w zakresie współpracy nauczycieli w zespole oraz wyposażenia i rozbudowy bazy.
Zadania
Kierunki rozwoju placówki · Tworzenie komfortowych warunków do indywidualnego rozwoju każdego z wychowanków, ich wszechstronnego rozwoju, uczenia się i kształcenia postaw. · Rozbudzanie talentów i zainteresowań podopiecznych oraz stwarzanie warunków do ich rozwijania. · Zbudowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym.
Kadra szkoły Nauczyciel Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bachowicach winien prezentować wszystkie te cechy, które kształtuje u swoich uczniów. Powinien być: · Otwarty – gotowy do przełamywania stereotypów w swoim zawodzie, poszukujący dróg porozumienia z uczniami, ich rodzicami i innymi nauczycielami. Chętny do rozwijania swojego warsztatu pracy i poszukiwania nowych doświadczeń. · Komunikatywny – gotowy do wysłuchania opinii innych ludzi, także uczniów. Umiejący i lubiący pracować w zespole. · Kompetentny – dysponujący bogatą, wciąż aktualizowaną wiedzą w swojej dziedzinie oraz szerokimi zainteresowaniami ogólnymi. · Konkretny – potrafiący w syntetyczny sposób określić swoje oczekiwania i wymagania oraz dokonać rzeczowej oceny ich realizacji. · Twórczy – umiejący stawiać sobie cele i dostosowywać do nich swoje działania. Stale poszukujący i weryfikujący swoje pomysły.
Procedury funkcjonowania Procedury funkcjonowania zawarte są w Statucie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bachowicach, w Programie Wychowawczym oraz obowiązujących Regulaminach.
|